You can love me, but I must make me happy.
You can teach me, but I must do the learning.
You can guide me, but I must walk the path.
You can coach me, but I must win the game.
You can even promote me, but I must be successful.
You can even pity me, but I will still have to bear the sorrow.

For the gift of love is not the food that feeds me;
but the sunshine that nourishes what I must finally harvest for myself.
So, if you love me, don't just sing me a song;
teach me to sing, for when I am alone I will need the melody.


By: Meriah K. Cooper



那一天
聽見這段話
心裡被觸動了

這一直是我所認為的
愛的方式
然而作者竟能將它描述得如此委婉動人

那一瞬間
我  溶化了

很想幫你完成一切任務
很想為你擋開所有麻煩
很想代替你受很多委曲
很想給你所有的快樂
很想讓你沒有難過的時候
很想天天唱歌給你聽

但這只是我想的
現實並不會如此完美
很可惜我無法讓你時時刻刻依賴
特別擔心我不在的時候你該怎麼辦

所以讓你"學會"
一直是我愛你的方式

一個比給你我的一切還要更好的方式

曾經我說過
如果有一天我們必須分離
而離開了我的你
仍舊能靠著我所讓你學會的一切
繼續快樂地生活
那就表示
我是真的愛對了

arrow
arrow
    全站熱搜

    Dreamchin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()